On Sunday 24 February 2008 14:23:58 Håkon Løvdal wrote:
On 23/02/2008, Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no wrote:
Hva synes folk om disse:
Stubbing -- isolering av testklasser
Her beskrives veldig spesifikt en ting som stubbing brukes til og ikke hva stubbing er generelt så jeg var ikke så veldig begeistret for den. En stub er en (ofte minimums) surrogatimplementasjon av noe som man ikke ønsker å dra inn i et testmiljø for å issolere det man ønsker å teste. Jeg får vel derfor foreslå "surrogatimplementering", men finnes kanskje bedre forslag?
Og minimum er som oftast ingen implementasjon i det heile. Stubbar er brukt langt utover testing for å representere funksjonalitet (funksjonar etc) som helst bør vere tilgjengeleg på eitt eller anna tidspunkt, men ikkje akkurat no. I det dømet er stubs synonymt med placeholders.
Sjølv tykkjer eg stubb er det perfekte norske ordet for stub, og det verkar det rart om det tilhøyrande verbet er noko heilt anna.
Mvh, Lars Ivar Igesund