On Mon, Oct 28, 2002 at 02:24:24PM +0200, Gaute Hvoslef Kvalnes said:
Format, Sidestil, Side 'Register-tru'='register-sann'?
Dette uttrykket valda ein del problem, ja. Eg såg på det i sist veke, og fann ut at det er eit typografisk uttrykk for justering av tekstlinjer i spalter. Eg kom aldri så langt at eg fekk spurd nokon typografar om kva det bør heita på norsk. Her er definisjonen frå hjelpesidene til OpenOffice.org:
[...]
Ein bekjent i trykkeribransjen (så vidt eg hugsar er han utdanna typograf) har fylgjande forklaring:
"Uttrykket p norsk er "register", men vi har ikke noe "register-ekte/sann". Du m nok frase ....."Kan sette teksten i korrekt register". Egenskapen ".. sette i register" kan normalt slÂs av/p i typografiske programvarer.
Registeret kan tenkes som et sett Registerlinjer som teksten stÂr pÂ. Avstanden mellom registerlinjene er fast, i tillegg angir du normalt hvor langt ned p sida den f¯rste linja begynner.
".. sette i register" gir begrenset handlefrihet til  plassere tekslinjer "hvorsomhelst" p sida, men gir gevinst i form av at alle tekstlinjers grunnlinje vil st i et fast avstandsinterval fra toppen/bunnen av sida. Derfor den bedra lesbarheten ved to-sidig utskrift ved at gjennomskinnligheten i papiret ikke gir deg et urolig kontrastinntrykk."