[posted and mailed]
Herman Robak hermanr@student.matnat.uio.no wrote in news:Pine.GSO.4.21.0206211553260.9428-100000@einn.ifi.uio.no:
Siden dette er en teknisk term med veldig spesifikk betydning, heller jeg mot en direkte oversetting: Jeg foreslår «subjekt».
Kan «entitet» vera brukandes?