man. 8. jun. 2020 kl. 09:57 skrev Kjetil Torgrim Homme kjetilho@ifi.uio.no:
On Mon, 2020-06-08 at 08:58 +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
[Kjetil Torgrim Homme]
eg synest det er rart å leggje inn vanlege engelske ord, det bør kun gjerast når ordet har ei spesiell tyding i EDB-samanheng.
Hva gjør at du mener forslagene er rare å legge inn? Hvordan bruker du fellesordlisten, som gjør at du ikke ønsker disse forslagene inn i listen?
eg brukar fellesordlista for å finne norske arvtakarar til engelske dataord eller annan fagterminologi. om eg lurer på kva "across" eller "belief" tyder, slår eg opp i ei vanleg ordbok.
Jeg støtter at vanlige engelsk ord ikke bør inn i lista med mindre ordet har en spesiell oversettelse i data/fagsammenheng. (Jeg har ikke sett på de faktiske forslagene i denne tråden.)
Hans