[Torstein Dybdahl]
- Toralf Lund har gjort en god jobb og oppdatert systemet for
bygging av ordlister. Dette finnes på www.toralf.net/spell. Her er det lagt til muligheten for å bygge ispell, aspell, myspell ordlister.
Er han interessert i å bidra også i framtiden? Kanskje han bør få skrivetilgang til CVS?
- Jeg håper å ha lagt til de endringene som Toralf har gjort i
løpet av neste uke og lage en ny release av ordlistene for norsk.
Jeg ser du har lagt inn endringene i CVS, det er bra. Hvordan går det med planen om en ny utgivelse?
- Det er uklart hvordan det kan legges til nye ord uten å ødelegge
det som allerede er gjort av Rune Kleveland.
Hvorfor kan det ødelegge arbeidet til Rune Kleveland?
Todo liste:
- Lage ny pakke med endringene fra Toralf
- Gi beskjed til debian vedlikeholder av Inorwegian at det er ny pakke.
- Gå gjennom nynorske ord og sjekke de mot ordlliste.
- begynne å legge til nye ord. Hvordan dette skal gjøres er uklart.
Hvordan går det med planene om å samle inn tekst ved hjelp av web-robot? Er det noen som har gjort noe merfor å få norsk tekst ut fra An Gramadoir, etter at du fikk satt opp URL:http://borel.slu.edu/nb.html og URL:http://borel.slu.edu/nn.html?
Har noen forsøkt å hente ned kildekoden som brukes på URL:http://da.speling.org/, dvs koden som ligger på URL:http://www.speling.org/tools/speling.org-20041117.tar.bz2? Det kan jo være en ide å sette dette opp på alioth for å muliggjøre korrekturlesning av ordlisten.
I tillegg så er det jo endel ord på stavekontrollen av d-i og gnome på URL:http://d-i.alioth.debian.org/spellcheck/ og URL:http://www.gnome.org/~kmaraas/latest/index.html som nok burde inn i ordlisten, og det kan jo være en grei start å gå igjennom de listene.
Utfordringen blir jo å finne folk som vil ta tak i disse oppgavene.