* Petter Reinholdtsen pere@hungry.com [2005-12-12]:
[Karianne]
Hva med å legge dem på alioth, der kildekodelageret mm. befinner seg? Det er ikke noe problem å få flere mailadresser, men jeg mistenker at ordliste-innsamlingen kanskje bør settes opp samlet på alioth.
Hva er galt med å bruke denne lista? Evt. prefikse den med [ordliste] elns.
Jeg tok mot til meg, og dokumenterte denne løsningen på URL:http://spell-norwegian.alioth.debian.org/ inntil videre.
Jeg startet også på to filer, missing.{nb,nn}, som inneholder ord som mangler i ordlisten. Jeg har lagt inn endel av de bokmålsordene som ble funnet av stavekontrollen av debian-installer, URL:http://d-i.alioth.debian.org/spellcheck/.
Prosedyren blir dermed følgende inntil Håvard eller noen andre får på plass skikkelige rutiner:
1 send mail til i18n-no@ med [ordliste] i subject, med beskjed om hvilke ord som skulle vært akseptert av stavekontrollen.
2 noen av leserne på listen legger disse ordene inn i missing.{nb,nn}, alt etter hvilket av bokmål og nynorsk det gjelder.
Bra, Petter! Jeg bare lurer på hvor missing.{nb,nn} finnes slik at vi kan sjekke den for å unngå dobbeltarbeid med ord som allerede er listet.
Hans