* Nils Kristian Tomren project@nilsk.net [2005-03-20 11:57:58 +0100]:
Finnes det noen norsk oversettelse av standarden Bluetooth? Jeg har flere plasser sett av den er blitt kallet Blåtann, blandt annet hos itavisen.no og andre norske nettaviser. Selv i disse artiklene så bruker også de Bluetooth og Blåtann om hverandre.
Er Blåtann en god oversettelse av Bluetooth? Man skjønner jo godt hva som menes med Blåtann...
Bluetooth er jo oppkalt etter Harald Blåtann, så da er det jo ganske naturlig å bruke blåtann på norsk?
Eivind