On Thu, 13 Jun 2002, Thomas Gramstad wrote:
On Tue, 11 Jun 2002, Herman Robak wrote:
I Kmail, under menyen "Visning", brukes "topptekst" om meldingshodene på epostmeldinger.
Det _bør_ stå "meldingshode(r)", etter min mening.
Støttes. "Meldingshode" og "meldingkropp" har vært i bruk i årevis, ikke bare på nettet, men på trykk i f.eks. publikasjoner på UiO.
"Topptekst" høres ut som et synonym for ingress. Gir ingen assosiasjon til noe som har med headere å gjøre.
Jeg ville vel brukt ingress direkte, om en ingress :-)
For KWord har jeg brukt "topptekst" og "bunntekst" for header og footer - mer eller mindre konstant tekst på hver side med rom for sidenummerering og andre variabler, atskilt fra brødteksten.
( er reklame for Korni flatbrødtekst? )
Bjørn