tor. 29. aug. 2024 kl. 12:52 skrev Petter Reinholdtsen pere@hungry.com:
Jeg ser fra <URL: https://l10n-no.gitlab.io/l10n-no-dok/nb/Fellesordl.eng-no.html > at en for repository foreslår arkiv og kodelager. Dette ble diskutert på #nuug i dag. Der jeg selv bruker jeg 'depot', som i pakkedepot og gitdepot, var det en annen som fortalte at han brukte 'brønn' om det samme. Bør disse variantene inn i ordlisten? Bør dette standardiseres mer?
Jeg observerer at flere andre også bruker depot f.eks. Karl Ove, men jeg foretrekker fortsatt variantene med lager. Likevel så kan vi nok legge til depot, men brønn synes jeg ikke er noe godt ord.
Jeg tror jeg misliker "depot" fordi det så åpenbart er fra fransk og minner om "repo" som jeg har lyst til å bruke, men er feil ;-)
Hans