* Knut Yrvin knuty@skolelinux.no [2006-06-09]:
Fredag 09 juni 2006 21:27, skrev Hans F. Nordhaug:
PS! Inntil videre ønsker jeg at noen (gjerne meg selv++) har hovedansvar for å sende inn og oppdatere po filene i vår SVN (slik som det tidvis har fungert for KDE og DI). Gjørokrati er bra, men noen bør ha ansvar slik at arbeidet som utføres i vår SVN ikke er bortkastet.
Så det betyr at du sammen med Alexander Nicolaysen Sørnes ønsker å være med i teamet som melder oversettelses oppstrøms. Gjørokrati er også og ta ansvar for å få ting gjort uten og vente på andre:
http://d.skolelinux.no/info/prosjektet/innlegg/gjoerokrati2.txt
Jeg kjenner til gjørokratiet vårt - jeg har allerede nevnt at vi bruker det i e-postene om KDE-oversettelsene. Problemet (mitt) er at mer enn jeg liker gjørokrati, hater jeg dobbeltarbeid.
Eksempel: Jeg har lyst til å passe på at oversettelsene våre for Debian-pakker sendes inn og oppdateres. Alternativ 1: For å unngå dobbeltarbeid for Debian-utvikleren sjekker jeg Debian-bugtracker om det finnes noen buger for norske oversettelser, om disse bugrapportene er for siste utgave, om vi har siste utgave av .po-filene. Alt dette fordi jeg ikke aner om noen allerede har gjort dette. Alternativ 2: Jeg bryr meg ikke om Debian-utvikleren og sender inn vår oversettelse uansett. D-utvikleren oppdager at oversettelsen allerede er sendt inn og må kontaket meg og den andre som sendte osv.
Ser du ikke at vi kan tjene litt på å koordinere oss litt (på det "administrative nivået"?
Mvh Hans
PS! Jeg overdriver problemene noe over. Men om problemene er mindre enn jeg beskriver er det bare å gange med antall pakker og det blir nok bortkastet arbeid.