[Svenn Inge Ingebrigtsen]
Lurer på en ting... Har vært ei stund borte fra å lese korrektur av ord, og lurer på et par ting: Når man skal godkjenne ord skal man da bare rette til grunnformene av ordene, eller skal man godkjenne også bøyde former av ordene? Opplever at jeg får mange ord i genitivs-form. Som for eksempel:
- igangkjøringens
- planterikets
Skal man bare godkjenne disse og sende dem inn? De er jo korrekte...
Også de bøyde ordene skal godkjennes.
Ser også at det er begynt å komme # som standard foran Composite-word fra og med 22.03 d.å. Skal man droppe orddelingen?
Helst ikke. Verdiene brukes i stavekontrollen. Jeg tror linjen er kommentert ut når systemet har kommet opp med et forslag som det er veldig i tvil om er korrekt. En bør alltid legge inn korrekt ordskillemarkører i Composite-word og eventuelt fjerne #.
Vennlig hilsen,