* Håvard Korsvoll korsvoll@skulelinux.no [2004-10-04 08:25:32 +0200]:
Dette er så nærliggjande likt i tyding at for brukaren har dette svært lite å seie. Eg synes nettarkiv dekkjer uttrykket godt nok, og det er lett å forstå. Nærarkiv kan lettare mistydast.
Hva kaller du i såfall hoved-nettarkivet? Det bør være viktig for brukeren å vite at det aktuelle nettarktivet kun er en kopi av et hovedarkiv (eller kildearkiv eller originalarkiv), som kan være mangelfullt, utdatert osv.
Synes nettarkiv er et godt ord, men jeg tenker mer på CPAN eller store ftp-servere som ftp.funet.fi når jeg hører det.
Eivind