torsdag 7. april 2005, 14:54, skrev Eivind Tagseth:
Dersom noen velger operativsystem ut i fra hva en bakgrunnsprosess tradisjonelt kalles kan de ikke være særlig seriøse i det hele tatt. Og de vil vel neppe synes at "nisse" er noe særlig bedre.
Du har helt rett. Det er nesten ikke sant hva man må høre på av vurderinger for å slippe og forholde seg til flere aktuelle IKT-verktøy som kan brukes i skolen.
"Linux" er jo også i grunnen et ganske useriøst navn... For ikke å snakke om maskoten.
Vi bør legge alle kluter til for å fremme godt norsk i dataprogrammene. Merkelig nok kan Innspill fra våre "argeste motstandere" gjør at vi får fram bedre forslag enn de oversettelsene som man har i dag.
- Knut