Axel Bojer:
Hvis dette er hva Konsole (og andre) bruker, og det altså, om jeg forstår deg rett, er en buffer (eller et minne) for utdata som ikke får plass på skjermen, så burde vel bla-buffer, bla-minne e.l. passe.
Skjermlogg? Terminallogg? Konsollogg? Eller rett og slett berre «logg»?