Arne Christian Hårseth wrote:
Lurer på om ikke ordet 'feiltoleranse' brukes i forbindelse med failover. Siden failover er den aktive handlingen som overfører et system til et annet ved feil må vi et ord som gjenspeiler dette. Hva med en nesten direkte oversetting: feiloverføring eller overtakelse ved feil?
Arne
Feiloverføring er et dårlig forslag IMO. Da høres det jo ut som du vidrefører feilen til et nytt system, men overtakelse ved feil er ikke så værst...
-a