On Thu, Nov 11, 2004 at 10:50:04AM +0100, Hans F. Nordhaug wrote:
On Thu, Nov 11, 2004 at 10:17:02AM +0100, Eivind Tagseth wrote:
- Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug@hiMolde.no [2004-11-11 09:58:27 +0100]:
Hei,
noen gode forslag til "referrer"? Jeg fant et - "inngående peker" - men var ikke fornøyd. Jeg prøver egentlig å oversettte "Last referrers" (brukt mye i weblogger) og synes ikke "Siste henvisninger" var helt topp...
«Siste henvisere» må det vel være i såfall?
Det har du rett i, men jeg synes ikke det ble noe bedre av den grunn :-) "referenter" som ble nevnt går kanskje an, men "lenker fra eksterne sider" blir noe langt synes jeg.
Etter å ha fulgt debatten mellom Marit Halse og Eivind Tagseth har jeg kommet frem til at «Siste henvisere» er det beste, eller «Siste henvisninger fra» hvis man har god plass. «Siste henvisere» ble bedre jo flere ganger jeg så det i bruk. Takk for innspill.
Hans