Tonje Ostby tonje.ostby@chello.no skreiv i innlegget news:OFB9CB79A6.30F552F6-ONC1256BFE.0042FB0C@akershus-f.kommune.n o:
"Gir det komplekse konjugatet av et komplekst tall"
Ja, det er bra.
Eller et annet tilsvarende ord. Jeg får ikke "konjugerte" til å bli et substantiv.
Nei, det er eit resultat av ein tilstand.
Jeg sier forresten komplekse tall og ikke komplekse uttrykk. Håper det er OK, for det virker OK og klart.
Ja, det er bra.