Mandag 7. januar 2008, skrev Karl Ove Hufthammer:
KDE 4.0 er rett rundt hjørnet, og det er på tide me konsentrerer oss fullstendig om omsetting av KDE 4.x.
Jeg støtter at man konsentrerer seg fullstendig om KDE 4.x. Men ...
KDE 3.5 blir fortsatt vedlikeholdt i mange år framover. Dette fordi større organisasjoner beholder sine system 3-7 år etter installasjon. Partnere og sentrale utviklere vil fortsette å vedlikeholde og til og med videreutvikle KDE 3.5-grenen.
KDE-leder Aaron J Seigo skriver på sin blogg:
The core KDE team will continue to concentrate it's work on KDE4 since that is the long term direction of things. It is fully expected that our partners (which include some KDE core team members as employees/members) will continue supporting and even developing on KDE3 issues.
Se full blogg-posting fra Aaron: http://aseigo.blogspot.com/2008/01/talking-bluntly.html
Beste hilsener
Knut Yrvin