fredag 20. september 2002, 17:40, skrev Axel Bojer : (...) | Dessuten mente Herman at «cardbus» blir «cardbus» på norsk også. Det er et | særdeles dårlig norskt ord . Pcmcia-kort går med et nødskrik, men ikke mer | enn det. Problemet er selvfølgelig, at folk helst skal forstå det. Vi | *kunne* brukt «kortbuss», men vet ikke helt om jeg synes den er så god | heller. (Og busskort er selvfølgelig utelukket ;-). Andre forslag? Hvis | ikke får jeg vel legge det til som et uoversettbart ord :-/
Hva med PC-kort, helt uavhengig av om det er et PCMCIA-kort eller en cardbus? (Iallefall hvis det gjelder begge typer kort burde det gå).
(...)
-Axel