Tonje Ostby tonje.ostby@chello.no skreiv i innlegget news:OFDF50867D.E630236F-ONC1256C01.00596CE2@akershus- f.kommune.no:
OK, jeg bare lurte. Men er oversettelsene i seg selv OK, særlig statement=setning?
Ja. Det er vanlig å setta om «statement» til «setning». Alternative ord er «utsagn» og «sats», men eg rår deg til å bruka «setning».