Harald Thingelstad harald@skolelinux.no skreiv i innlegget news:200404261949.30008.harald@skolelinux.no:
Det er også en masse bruk av «directory» og «katalog».
Hadde det vært en idé å sende et spørsmål til Andreas som lager det, om å bruke «folder» i stedet for «directory»?
Ja. Det skal iallfall konsekvent vera «mappe» på norsk, har me blitt einige om (so lenge det ikkje er snakk om DAP-katalogar og sånt).