Eivind Tagseth eivindt-no@multinet.no skreiv i innlegget news:20040116174823.GA4262@tagseth-trd.consultit.no:
En dataenhet kan vel også forstås som en enhet av type data.
Jo. Eg vil påstå det er slik ein *bør* forstå det. So då går me for «dataområde»?
Da har jeg skrevet inn:
<tr> <td>volume</td> <td>1. delarkiv, bind, arkivdel</td> <td>2. lydstyrke, volum</td> <td>3. Dataområde, (hvis ikke logisk enhet: lagringsenhet)</td>
Synes det er en god ide å starte med å skille ulike betydningsområdr av samme ord me tall, slik «ekte» ordbøker gjør.Skal se om jeg får lagt ut et _kort_ referat av debatten som et lenke til ordet siden ... -Axel