Nå finnes editoren Vim (http://www.vim.org) på norsk.
Alt av menyer og 1340 av 1366 meldinger er oversatt til norsk, de resterende 26 meldingene er jeg litt usikre på.
De norske språkfilene kan hentes fra
http://www.sunbase.org/sunny/src/vim/norwegian/
der det også ligger full beskrivelse av fremgangsmåten for å få Vim til å snakke norsk.
Mvh Øyvind ------ :wq