fredag 22. april 2005, 20:36, skrev Herman Robak:
On Fri, 2005-04-22 at 20:14, Hans F. Nordhaug wrote:
On Fri, Apr 22, 2005 at 08:08:45PM +0200, Axel Bojer wrote:
interpreter blir det oversatt med «tolk»?
Jeg gjør i alle fall det. Mitt problem er at "parse" også blir oversatt med "tolk(e)". Noen forslag til å hvordan gjøre forskjell på disse to ordene?
Velger «Tolk» her, enn så lenge :-)
Tyde ?
Ifølge ordlista: parse = parse, lese, fortolke, tolke, analysere
Nytt forslag: parse = tyde, lese, fortolke, tolke, analysere
-Axel