Den 24. april 2010 20.42 skrev Petter Reinholdtsen pere@hungry.com følgende:
Ouch. Hvis nynorsk fjernes som språkvalg i debian-installer for Squeeze, så vil det også falle ut som valg i Skolelinux basert på Squeeze (med mindre vi legger inn mye jobb for å lage våre egne boot-filer). Det håper jeg dere kan sikre ikke skjer.
Hva skal til for å få nynorsk opp å gå på Squeeze?
Jeg kan ta i et tak her. Jeg har ikke oversatt for distribusjoner før, så jeg trenger litt starthjelp. Jeg kjører Squeeze på min egen laptop, og det er jo et godt utgangspunkt?
Hvis noen gir meg litt informasjon om hvordan jeg skal sette opp Lokalize, og hvordan jeg kan bidra, skal jeg se hva jeg kan få gjort. Jeg har et relativt godt grep om nynorsk, selv om jeg har bokmål som hovedmål.
Petter pekte forresten hit: https://lister.ping.uio.no/pipermail/i18n-no/2010-April/007272.html Jeg kan jo lese meg litt opp der...
;)Frode