[Keld Jørn Simonsen]
Som jeg tidligere har skrivet, kan det også være at informasjonen ikke er fullstændig. Det er mye sannsynlig at det skal tilføyes noe om hvordan man skiver tall i fortløpende tekst.
Jepp, locale-avhengig utskrift bør nok brukes for å presentere informasjon for folk. Maskinlesbar informasjon bør være uavhengig av locale.
Jeg har oppdatert URL:http://i18n.skolelinux.no/localeoppsett.html med den informasjonen jeg har fått med meg hittil.
Etter å ha sett på hva NFS og Språkrådet har å si, så tror jeg vi bør velge følgende locale-verdier for norsk locale:
LC_NUMERIC decimal_point "<U002C>" % comma ',' thousands_sep "<U00A0>" % no-break space ' ' grouping 3;3 END LC_NUMERIC
Noen protester? Hvilke offisielle kilde-URLer kan vi bruke som argument for å få glibc-utviklerne til å godta endringe av thousands_sep fra '.' til ' '?
Se, det er for "drafting international standards" dvs hvordan man skiver tekst med tall. Og altså i fortløpende tekst. Det som NTS har skrivet gjelder for utskifter fra programmer.
Hva er forskjellen på NTS og NSF?