----- Original Message ----- From: Petter Reinholdtsen petter.reinholdtsen@usit.uio.no To: Trond Trosterud trond.trosterud@c2i.net Cc: Knut Yrvin knuty@skolelinux.no; i18n-no@lister.ping.uio.no Sent: Sunday, September 22, 2002 10:28 AM Subject: Re: [i18n-no] SV: [i18n-sme]Re: Svar fra Sametinget.
[Trond Trosterud]
a. ved å endre timebeløpet?
b. ved å ta ut ein vilkårleg del av timane og seie at "desse er dugnad"?
Synspunkt?
Jeg synes ingen av alternativene er gode. Vi bør ikke skjule prisen på arbeidet, og vi bør ikke legge skjul på hvor mye arbeide som faktisk må gjøres.
Det vi heller bør gjøre er å klargjøre at summen er totalen for alt arbeidet. Hvis vi får mindre, så blir det mindre gjort. Det bør antagelig også legges ved en kalkyle for hva som er nødvendige utgifter for i det hele tatt å komme igang (jeg antar litt administrasjon, og den tekniske tilpassingen samt noen basepakker), og hva som er variable utgifter. Dermed gis sametinget et valg om hvor mye de ønsker å støtte Skolelinux med, og de vet at det er også fornuft i å gi mindre en 1.1 mill hvis de synes det er ønskelig.
Petter sitt framlegg er godt. Alle bidrag til modulisering av søknaden (det er ikkje mange setningane som skal til) er velkomne.
Trond.