fredag 9. august 2002, 23:05, skrev Tony Earnshaw : | fre, 2002-08-09 kl. 21:20 skrev Axel Bojer: | > Det var vel jeg som mente det var en god ide gi fargene nye navn. N er | > det vel en tradisjon for gi farger navn p norsk ogs. | | Finnst det namn her, eller er det berre bokstavsamansettingar? | | http://rb.no/49/42/48/1.html | | Kan bedre ta deg turen hjå fargehandlaren, synest eg.
.. og var jeg der. Fant ikke heftet "fargemagi", bare flere brosjyrer med «jotun»s fargenavn. Men de var da ganske sympatiske: varmgul, soleie, rødmelde, berberris, veronika, bast, mandarin osv. Problemet er, at jeg ikke vet hvilke farger de engelske navnene henviser til. Den eneste halveis fornuftige løsningen (men ingen god løsning) jeg fant, er om noen har installert siste versjon av koffice, og kan sende en jpgfil (legge den i cvs ev.) med fargene synlig og vedlagt de engelske dargenavnene på et eller annet vis.Det beste var kansje om de var leselige på bildet. Eller man la ved en notis. Mye arbeid, jeg vet. Men det blir mer: deretter setter jeg inn de navnene på fargene som ligner mest fra fargekartene. Alternativ2: En annen person gjør hele jobben, det må være en med koffice i nyeste versjon installert.
Finnes det overhodet noen som har nyeste koffice? Kanskje vi bare skrinlegger det hele, eller har andre en bedre ide?
Axel