fredag 7. januar 2005, 16:48, skrev Karl Ove Hufthammer:
(...)
Nei. Dette har me då tatt opp minst to gongar før, og vart vel einige om «entitet».
Glemte denne: Dette står iallfall ikke i ordlista. Såvidt jeg forstår dette: Entitet har mange ulike betydninger allerede, bl.a «enhet» [1], men dette er et fremmedord jeg ikke tror de fleste forstår. Jeg mener det er bedre med ord som er lett å forstå, og huske, fordi det knytter an til noe de fleste kjenner fra før. «Sertifikatbruker» er langt og tungt, det gjør det mindre godt, så jeg er ute etter et tredje ...
[1] http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=entitet&bokmaal=...
-Axel