background tab = nettlesere og etterhvert også andre programmer bruker faner, det engelske uttrykket er typisk open in =>(valg)=> background tab. Mine forslag til norsk oversettelse er (åpne i)=> bakgrunnsfane, ny fane i bakgrunnen, i bakgrunnen. Noen meninger om hvilke av disse forslagene er best eller har noen andre forslag?
Ord jeg etterlyser i fellesordlista med mine forslag etter =:
random = tilfeldig capture =? duplicate = klon eller kopier (Opera bruker kopier når det er snakk om "duplisering av faner", altså lage en kopi av fanen med tilhørende historikk, Konquerer tror jeg bruker klon hvis jeg husker rett) restart = start på nytt