On 19 July 2019 20:06:24 CEST, Thomas Gramstad thomas.gramstad@ub.uio.no wrote:
On 18.07.2019 09:21, Petter Reinholdtsen wrote:
Men hele denne diskusjonen om ordvalg er jo bortkastet med mindre noen får på plass opplegg for vedlikehold av fellesordlisten. Hvis jeg husker riktig, har både Gisle og Karl forsøkt å tilby en databasedrevet tjeneste, uten særlig respons så langt, og i18n.skolelinux.no lever på lånt tid.
Jeg minner om at i18n også fikk to tilbud om hosting av Mailman-lister på en annen server:
(1) hos NUUG, som hoster lister på lists.nuug.no
(2) hos Linpro, som også har Mailman-server gående
Jeg kan ikke si noe om Linpro (tror det var Kjetil Homme som la frem det alternativet, hvis jeg husker rett?).
Derimot er jeg med i NUUG. NUUG-invitasjonen fikk flere negative kommentarer fra Hufthammer. Tilbudet står likevel fremdeles åpent.
Mailman-versjonen som NUUG kjører er en gammel versjon, men det kan jo oppgraderes. Som alle andre har også NUUG underskudd på frivillige til f eks driftsoppgaver. Forskjellen er at NUUG også har litt penger, og det kan tas opp i styret om man vil støtte økonomisk slike driftsoppgaver.
Thomas Gramstad
E-postlista i18n-no i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Hei
NUUG må uansett oppgradere mailman eller tilsvarende. Det er ikke mye ekstra arbeid med noen ekstra lister hvis infrastrukturen uansett er der. Dette er en god sak.
Mvh Martin Langsjøen NUUG