fredag 4. juli 2003, 22:20, skrev Kjetil Torgrim Homme:
lat oss presisere litt: pop-up skal skje utan eksplisitt klikk frå brukaren? t.d. vil aktive JavaScript-menyar kome inn under dette, men ikkje menyane på høgre musknapp i Gimp.
Du snakker om den menyen som dukker opp når man fører musen forbi et punkt. På engelsk heter det «mouse over» hvor det som skjer er «pop-up». Altså det samme som skjer når man i openoffice fører musen over en knapp uten å trykke musknappen. Da spretter en hjelpetekst opp. På samme måte kan en meny sprette opp :-).
Problemet er at Axel anbefaler «oppsprettmeny» som oversetting av «context meny», og på den måten beskriver noe helt annet enn hva «omgivelsesmenyen» tilbyr, både av funksjonalitet og innhold :-).
eg synest "kontekstmeny" er OK. sjølv om "kontekst" strengt teke er eit lånord, er det godt innarbeida i norsk, og neppe mindre forståeleg enn "omgivelse". vi snakkar allereie om ein "skrivebordomgivelse" (gjer vi ikkje?),
Jeg tror elever f.eks. i femteklasse enklere forstår ordet «omgivelse» framfor «kontekst». Begrunnelsen gir du selv ved at «kontekst» er et låneord :-)
- K