Sigmund Hansen skreiv 16.01.2023 10:21:
Det står òg i ordboka NAOB: https://naob.no/ordbok/likerklikk
At det er definert i NAOB er jo en god grunn til å ta ordet i bruk. Synes også det er lett å forstå hva det skal være.
Et alternativ er jo "likt av", men for eksempel på Medium kan du "applaudere" flere ganger for et innlegg eller en kommentar, så der ville det ikke passet.
Godt forslag. I dei tilfella der statistikk blir framstilt på forma «Likes: 37», passar det bra med «Likt av: 37». I resten av tilfella kan me bruka «likarlikk».