[Hans F. Nordhaug]
Jeg vet ikke status for samisk (Northern Sami), men hvis det faktisk finnes noen oversettere for dette så bør de kontakte Christian Perrier snarest - se nedenfor.
Vi har en semi-aktiv, Børre Gaup, og han konsenterer seg om KDE. Han har antagelig ikke kapasitet til å ta på seg mer oversetting.
Kan vi autooversette noe av d-i? Dvs. sammenligne strengene i KDE-oversettelsen med d-i-oversettelsen, og kopiere oversettelsen for de strengene som er like? Noen som har tid og lyst til å se på dette? Jeg skrev et script for lenge siden som gjør slike ting. Tror det ligger i vårt eller d-is kildekodelager. Hvis noen er interessert og ikke finner det, så kan jeg forsøke å spore det opp.