* Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com [2006-06-09]:
På Fri, 09 Jun 2006 13:22:04 +0200, skrev Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug@hiMolde.no:
[kutt]
Jeg lurer på om vi ikke heller skal begynne å bruke https://launchpad.net/rosetta i steden for vår egen SVN.
Det trur eg er veldig lite lurt.
Jeg vet ikke hvor god Rosetta er på en sende oversettelsen oppover til vedlikeholder/utvikler av programmet, men de er vel ikke dårligere enn oss vil jeg tro.
Jau, det trur eg faktisk. Vår KDE *er* i prinsippet oppstraums KDE. Rosetta er ei oppskrift på kaos :-(
Det kan godt tenkes at Rosetta faktisk er oppskrift på kaos - jeg er ikke helt sikker. Dette var bare et utspill fordi jeg er litt frustrert (og dermed har vært inaktiv som oversetter).
Grunnen til at Rosetta (eller Debian sitt WordForge opplegg) kan være/bli bra er at alle bruker det samme oppsettet slik at man slipper at alle språk må sette opp sitt eget system. Det gir en lavere terskel for å oversette (siden man slipper å tenke på SVN, videresende filer til utvikler, sjekke om filen faktisk er den siste utgaven osv). Disse nettsystemene blir bare bedre og bedre og det er mulig at det er fremtiden - eller kanskje ikke.
Men jeg forstår alt er såre vel og skal krype tilbake til hullet mitt :-)
Hans