On Tuesday 14 April 2020 15:17, Hans Fredrik Nordhaug wrote:
Hvis ingen kommer med noen knakende gode forslag, så stemmer jeg for å bruke "Copyleft".
Fordelen med å bruke «copyleft» er at de fleste umiddelbart forstår hva som menes og ofte tankegangen som lå bak opphavet. Det var visst Stallman og FSF som kom opp med konseptet, og bruken av «copyleft» kan lede folk til å ville søke opp hva det er, og bli ledet til FSF sine tanker om hvorfor det er bra.
Med en fornorsking risikerer vi at hele bakgrunnen for at ordet finnes går tapt i oversettelsen.