Knut Yrvin skrev:
Torsdag 13 juli 2006 00:11, skrev Håvar I. Henriksen:
Så det eneste problemet er at vi ikke kan legge med GPL ordlister i standard installasjonspakker, men er nødt til å lenke til disse som eksterne installasjonspakker. Så problemet er altså bare at MPL (og egentlig også LGPL) er inkompatibelt med GPL lisensmessig. Men det fungerer bra å ha det som eksterne installasjonspakker, det er bare at det hadde vært lettere for sluttbrukerne hvis disse kunne ha vært inkludert som standard.
Vi har e-post fra Free Software Foundation i Europa som er de som representerer GPL at det ikke stemmer. Man kan helt greit legge med ordlisten som en del av installasjonssystemet, siden dette ikke er linket inn i programvaren. Som jeg har forklart i tidligere e-post er ordlista en selvstendig fil som kan legges med i Firefox-pakka uten at man trenger ekstern installasjonspakke.
En ting til. I følge Free Software Foundation er hverken LGPL eller GPL innkompatible lisensmessig.
Jeg ønsker at du kan opplyse oss nærmere hvilke kilder du har, da min kilde er de som er ansvarlige for GPL og LGPL :)
Vennlig hilsen
Knut Yrvin
Ok, som sagt i forrige e-post ser jeg at jeg har tatt litt feil her. Jeg har ingen kilder på dette med LGPL og GPL, men det var bare av min oppfattning av at man ikke kunne bruke GPL kode i LGPL kode, men at man kun kunne gjøre dette motsatt, altså inkludere LGPL kode i GPL kode. Så, som sagt, har jeg sikkert tatt feil her eller missforstått noe. Som man sier på engelsk - IANAL. :-) Greit å kunne få avklart dette...
Mvh HåvarH