Keld Jørn Simonsen:
On Wed, Feb 18, 2004 at 11:15:14AM +0100, Eivind Tagseth wrote:
Men her har man tross alt eksplisitt bedt om en 12-timers klokke (%I), så hva skal da skje? Skal den vises som en 24-timers klokke likevel?
Jeg synes det.
Kan evt brukes til å skrive forskjellige formater for tid, slik
18:14:20 18.14.20
Standarder er vel ment å være veiledende, ikke tyranniserende? En skal vel ikke skal gå *alt* for langt i å bestemme hva brukerne vil ha på systemet sitt? Å skulle programmere om klokka bare fordi noen synes man ikke skal bruke 12-timers-format er vel å gå litt langt? Å bruke AM/PM er ikke spesielt norsk, greit det. Det er imidlertid latin (Ante/Post middagstid?), og brukes uoversatt på norsk. (Når noen først bruker det, vel å merke.) Harald