On fre, 2004-10-01 at 13:33 +0200, Axel Bojer wrote:
«Snarveistast» og hurtigtast, kort forklaring av forskjellen 1.10.2004
Det er prinsipielt to slags snarveier: De som går til et element på skjermen, og de som går til en menyoppføring. Førstnevnte kaller vi for en «hurtigtast», sistnevnte for «snarveistast». På engelsk finnes det en vrimmel av betegnelser for dette, og ikke er de så konsekvente bestandig heller, allikevel bør vi prøve å være det på norsk Engelske betegnelser «(keyboard) accelerator» = «snarveistast» «keybinding/shortcut key» = «hurtigtast»
eg vil prøve meg på ein litt annan måte å forklare skilnaden på:
i ein del grafiske element kan ein av bokstavane i eitt av orda vere understreka. dette markerer at brukaren kan trykkje Alt+bokstaven for å aktivere han. dette kallar vi ein "snarvegstast" (engelsk: "accellerator"). det finnest også andre tastekombinasjonar som ikkje er knytta til synlege ord eller grafikk, og dermed fungerer alltid. typiske eksempel er F1 for hjelp og Ctrl+S for å lagre. slike tastar kallar vi "snøggtastar".