Vi har flere ganger (iallfall undertegnede) gått i surr med hva som er snarveistast og hva som er hurtigtast. Med passende lenker i fellesordlista har jeg laget følgende korte oppsummering:
«Snarveistast» og hurtigtast, kort forklaring av forskjellen 1.10.2004
Det er prinsipielt to slags snarveier: De som går til et element på skjermen, og de som går til en menyoppføring. Førstnevnte kaller vi for en «hurtigtast», sistnevnte for «snarveistast». På engelsk finnes det en vrimmel av betegnelser for dette, og ikke er de så konsekvente bestandig heller, allikevel bør vi prøve å være det på norsk Engelske betegnelser «(keyboard) accelerator» = «snarveistast» «keybinding/shortcut key» = «hurtigtast»
Dokumentet finnes her: http://i18n.skolelinux.no/nb/Hurtig-snarveistast.html
Vennlig hilsen Axel
On fre, 2004-10-01 at 13:33 +0200, Axel Bojer wrote:
«Snarveistast» og hurtigtast, kort forklaring av forskjellen 1.10.2004
Det er prinsipielt to slags snarveier: De som går til et element på skjermen, og de som går til en menyoppføring. Førstnevnte kaller vi for en «hurtigtast», sistnevnte for «snarveistast». På engelsk finnes det en vrimmel av betegnelser for dette, og ikke er de så konsekvente bestandig heller, allikevel bør vi prøve å være det på norsk Engelske betegnelser «(keyboard) accelerator» = «snarveistast» «keybinding/shortcut key» = «hurtigtast»
eg vil prøve meg på ein litt annan måte å forklare skilnaden på:
i ein del grafiske element kan ein av bokstavane i eitt av orda vere understreka. dette markerer at brukaren kan trykkje Alt+bokstaven for å aktivere han. dette kallar vi ein "snarvegstast" (engelsk: "accellerator"). det finnest også andre tastekombinasjonar som ikkje er knytta til synlege ord eller grafikk, og dermed fungerer alltid. typiske eksempel er F1 for hjelp og Ctrl+S for å lagre. slike tastar kallar vi "snøggtastar".
Fredag 01 oktober 2004 18:17 skreiv Kjetil Torgrim Homme:
On fre, 2004-10-01 at 13:33 +0200, Axel Bojer wrote:
«Snarveistast» og hurtigtast, kort forklaring av forskjellen 1.10.2004
Det er prinsipielt to slags snarveier: De som går til et element på skjermen, og de som går til en menyoppføring. Førstnevnte kaller vi for en «hurtigtast», sistnevnte for «snarveistast».
Omvendt :)
På engelsk finnes det en vrimmel av betegnelser for dette, og ikke er de så konsekvente bestandig heller, allikevel bør vi prøve å være det på norsk Engelske betegnelser «(keyboard) accelerator» = «snarveistast» «keybinding/shortcut key» = «hurtigtast»
Men dette er rett.
eg vil prøve meg på ein litt annan måte å forklare skilnaden på:
i ein del grafiske element kan ein av bokstavane i eitt av orda vere understreka. dette markerer at brukaren kan trykkje Alt+bokstaven for å aktivere han. dette kallar vi ein "snarvegstast" (engelsk: "accellerator"). det finnest også andre tastekombinasjonar som ikkje er knytta til synlege ord eller grafikk, og dermed fungerer alltid. typiske eksempel er F1 for hjelp og Ctrl+S for å lagre. slike tastar kallar vi "snøggtastar".
Fin forklaring.
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes
fredag 1. oktober 2004, 22:42, skrev Gaute Hvoslef Kvalnes:
Fredag 01 oktober 2004 18:17 skreiv Kjetil Torgrim Homme:
On fre, 2004-10-01 at 13:33 +0200, Axel Bojer wrote:
«Snarveistast» og hurtigtast, kort forklaring av forskjellen 1.10.2004
Det er prinsipielt to slags snarveier: De som går til et element på skjermen, og de som går til en menyoppføring. Førstnevnte kaller vi for en «hurtigtast», sistnevnte for «snarveistast».
Omvendt :)
Ops. Ok. Da retter jeg det :-)
På engelsk finnes det en vrimmel av betegnelser for dette, og ikke er de så konsekvente bestandig heller, allikevel bør vi prøve å være det på norsk Engelske betegnelser «(keyboard) accelerator» = «snarveistast» «keybinding/shortcut key» = «hurtigtast»
Men dette er rett.
:-) (Da er ordlista også rett)
eg vil prøve meg på ein litt annan måte å forklare skilnaden på:
i ein del grafiske element kan ein av bokstavane i eitt av orda vere understreka. dette markerer at brukaren kan trykkje Alt+bokstaven for å aktivere han. dette kallar vi ein "snarvegstast" (engelsk: "accellerator"). det finnest også andre tastekombinasjonar som ikkje er knytta til synlege ord eller grafikk, og dermed fungerer alltid. typiske eksempel er F1 for hjelp og Ctrl+S for å lagre. slike tastar kallar vi "snøggtastar".
Fin forklaring.
Takk!
-Axel
fredag 1. oktober 2004, 22:49, skrev Axel Bojer:
fredag 1. oktober 2004, 22:42, skrev Gaute Hvoslef Kvalnes:
Fredag 01 oktober 2004 18:17 skreiv Kjetil Torgrim Homme:
(...)
eg vil prøve meg på ein litt annan måte å forklare skilnaden på:
i ein del grafiske element kan ein av bokstavane i eitt av orda vere understreka. dette markerer at brukaren kan trykkje Alt+bokstaven for å aktivere han. dette kallar vi ein "snarvegstast" (engelsk: "accellerator"). det finnest også andre tastekombinasjonar som ikkje er knytta til synlege ord eller grafikk, og dermed fungerer alltid. typiske eksempel er F1 for hjelp og Ctrl+S for å lagre. slike tastar kallar vi "snøggtastar".
Fin forklaring.
Takk!
La inn kjetils forklaring også, bokmålifisert, siden det altså er det jeg skriver :-)
-Axel