[posted and mailed]
Sven Harald Klein Bakke wozo@start.no skreiv i innlegget news:200405040054.47043.wozo@start.no:
Jeg ble med som oversetter (bokmål) i Skolelinux i starten av april. Jeg har likevel ikke kunnet bidra noe tidligere enn dette. Jeg er som sagt helt ny, men trenger noe å jobbe med. Nå ser jeg jo at Skolelinux 1.0 er rett rundt hjørnet, så jeg kan sikkert gå over med litt språkvasking hvis det er noe igjen til meg ;)
Eg reknar med du berre kan ta for deg det som interesserer mest på "http://developer.skulelinux.no/~gautehk/postat/".
Elles treng me nok heller meir språkvask (og sjekking av konsekvens i omsettingane) enn nyomsettingar.
Men uansett kva du gjer, bør du lesa dei språklige retningslinjene våre "http://i18n.skolelinux.no/retningslinjer.html".
Ei ordlista finn du på "http://i18n.skolelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html".