Den 01.10.2022 07:09, skrev Petter Reinholdtsen:
Akk, ja. Personlig synes jeg kontainer er en unorsk bastardord, og var derfor interessert i å høre hva folk faktisk sier når de snakker om konseptet på norsk. Har endret i boken til å bruke (linux)kontainer, da den triste realiteten vel er at denne bastarden har formert seg i norsken.
Normert bokmål er "container" eller "konteiner", og på nynorsk "container" eller "konteinar".
https://ordbokene.no/bm,nn/search?q=konteiner&scope=ei
- Sigmund