tor, 2003-09-11 kl. 18:54 skrev Karl Ove Hufthammer:
Bjørn Steensrud bjornst@powertech.no skreiv i innlegget news:1063175581.16750.10.camel@anemone:
Jeg tror jeg ville brukt "ratt" for en sånn dreibar sak som brukes til å angi en verdi.
Greitt nok, men eg trur eg føretrekker «hjul».
Hjul var enda bedre - enig!
For øvrig synest eg det hørest ut som eit forferdelig (vanskelig å bruka) brukargrensesnitt. At ting fungerer i verkeligheita (eks. lydvolumhjul på steroanlegg) betyr ikkje at tilsvarande vil fungera bra i dataprogram. I alle tilfella eg har sett sånne hjul brukt i program, ville ein annan kontroll fungert betre.
Har aldri sett det, lineære skyvere fungerer mye bedre hvis en skal være analog.
Det fungerer sikkert mye bedre som viserinstrument for å vise en verdi, men da er det verken hjul eller ratt :-)
Bjørn