fredag 8. oktober 2004, 16:16, skrev Herman Robak:
On Fri, 2004-10-08 at 15:50, Axel Bojer wrote:
fredag 8. oktober 2004, 15:57, skrev Herman Robak:
xedit er enkel. Emacs er avansert. Abiword er mindre enn OpenOffice (men ikke helt «enkel», kanskje?)
Ville «ren tekstbehandler» versus «grafisk tekstbehandler» gi noe særlig mening? Det vil kanskje gi de rette assosiasjonene. (Ren tekst: kun saklig tekst uten fjas. For dem som kan skrive. Grafisk tekst: tekst med farger og bilder, og ikoner å klikke på)
Ikke entydig iallfall ... Emacs er jo ikke bare tekstbehandler, men mye annet også. Og også emacs, vim oa. kan brukes som grafiske programmer. Jeg holder heller en knapp på enkel/avansert av de forslagene jeg har sett til nå :-)
Men da gjør du antagelser om hva det er som er «avansert». Hvilke antagelser? Hvorfor? Vil de holde over tid?
Det vet vi ikke :-) Jeg tror vi må gå utfra situasjonen nå, språket om noen år kan ha endret seg på mange punkter - på samme måte som situasjone kan det :-)
-Axel