Nå når vi begynner å få på plass et system for å sende inn nye ord til stavekontrollen, så synes jeg det er på tide å tenke på hvordan vi kan bedre kvaliteten på dette arbeidet.
Dokumentasjonsprosjektet har en ordbok for bokmål og nynorsk, URL:http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html. Hvis vi tar kontakt med dem for å høre om de er interessert i et samarbeide, hva er det vi trenger fra dem? Hva kan de bidra med? Og hva kan vi gi dem?
Jeg vil anta at de kan være interessert i korpus-innsamlingen som Kevin P. Scannel driver (URL:http://borel.slu.edu/gramadoir/) vil være interessant for dem. Kanskje noen hos oss bør fornye kontakten med ham og få tilgang til i alle fall nynorsk-ordene han har funnet?