On 5 Dec 2001, Petter Reinholdtsen wrote:
[Andreas Landmark]
Ikke Fremvisere med 3 e'er ?
Det kommer an på hvilken rettskrivning man sverger til...
Mulig det. Den eneste jeg er helt sikker på er at iakttagere er fryktelig dårlig.
Det avhenger av kontekst. «Viewer» kan bety både iakttager og fremviser, men ikke begge deler samtidig. En tilskuer er en «viewer», en som ser på. En fremviser er også en «viewer», et program som _brukes til å se på_ noe.
Maskinoversetteleser er dømt til å gå i baret her!