Måndag 15. desember 2003 18:47 skreiv Keld Jørn Simonsen:
On Mon, Dec 15, 2003 at 12:42:03PM +0100, Axel Bojer wrote:
Vi slo fast følgende:
author -> utvikler (av programmer)
Jeg synes dette er fornermende for oversettere. Jeg har kritisert dette tidligere i Gnome, oversettere blir ikke anerkjendt, de er paria. Og denne oversettelsen sementerer dette. Merkelig, især når hvad vi driver med i skolelinux mye er oversettelser.
"Forfatter" er en bedre oversettelse. Den dekker både utvikler og oversetter.
«Author» omfattar ikkje omsetjaren i nokon av dei programma eg har vore borti, er det annleis i Gnome?
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes