Er det råd å samordna språkfilene i KDE og GNOME slik at program som bruker desse kan bruke desse direkte utan å legge inn vilkårssetningar (if-setningar) om at dersom det ikkje finn det eine settet kan prøve det andre? Dette er ikkje mitt fagområde, men kanskje noen i forumet kan svare eller gi råd? Sitat frå brev frå Nils M. Nielsen:
"Problemet ser ut til å være at gimp nytter gnome språkfiler. Om en setter Kubuntu til et språk, i dette tilfelle norsk bokmål, så oppfatter gimp ikke språkfilene under KDE, og Adept finner ikke at det mangler språkfiler for gimp. Altså må det på en eller annen måte legges inn en avhengighet i.deb-pakken til gimp som forteller at hvis "locales" mangler skal de installeres. ... Jeg bruker KDE og regner med at mangler fylles inn av pakkehåndtereren når det gjelder gnome-pakker. - Det ideelle ville jo være at språkfilene for KDE og GNOME kunne brukes om hverandre."
(Har førebels ikkje fått set opp Thunderbird slik eg ønskjer, og bruker difor framleis OE, nå set til teiknkode UTF-8. Verkar det OK eller lager Windows framleis krøll?) Helsing
Kolbjørn Stuestøl Stuestøl N4580 Lyngdal webside: http://home.online.no/~kol-stue/