Axel Bojer wrote:
Lars Risan wrote:
Flott Axel!
Med fare for å virke som en gledesdreper: Det er nok lurt å annonsere det, men om vi bruker for mye tid på å presentere KDE 4.0, så får vi jo mindre tid til å oversette. Kanskje det også er bedre å vente med presentasjonen til KDE4 er fedig? Jeg vet *buntu vil ha forhåndspakker som visstnok skal kunne installeres ved siden av KDE 3.5.7 e.l., men det er jo usikkert hvor stabilt det blir. Ikke så kult med kule effekter som krasjer hele maskina :-P En live-cd med kde 4.0 er sikkert også mulig å grave fram for den som leter :-) Den som presenterer dette må i såfall ha testet dette på forhånd og vite hva som virker.
Jeg er nok ikke den som er i stand til å gjøre en slik presentasjon. Skal prøve å leke meg med Live CDen. Nå ser det ut som vi blir en gjeng denne gangen, og da er vi i hvert fall på vei mot en skikkelig økt! Da lar jeg min andre halvgjorte baby ligge denne helga, og konsentrerer meg om overstting for fullt.
For en forhåndstitt, se her: http://polishlinux.org/kde/kde-4-preview-rev-723381/
Fine skjermbilder :-)
Den blir helt sikkert bra når den kommer.
http://en.wikipedia.org/wiki/KDE_4 inneholder mer enn de fleste orker lese, hvis man tar med alle henvisningene. Kan jo være moro å ta en forhåndstitt der :-)
Beta live-cd: http://home.kde.org/~binner/kde-four-live/
Angående oversettelsene, ser jeg to språk er ferdig oversatte: Svensk og portugisisk http://l10n.kde.org/stats/gui/trunk-kde4/toplist.php Norsk bokmål er på 28. plass og nynorsk på 47. ...
http://l10n.kde.org/stats/gui/trunk-kde4/nb/index.php http://l10n.kde.org/stats/gui/trunk-kde4/nn/index.php viser hva som mangler. (Siden det nå blir meldt inn meget ofte regner jeg med at disse listene er oppdaterte.)
Hilsen Axel