* Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no [2003-12-15 17:11:53 +0100]:
"Hjemmemappe" er en merkelig konstruksjon som man må stoppe opp og tenke litt for å skjønne hva er (og er det en mappe på startnivået, eller er det selve startnivået?). Hjemmekatalog vet derimot alle hva er. Underkatalog er også godt kjent.
Men hvis (nesten) alle andre synes det er greit med mappe, kan jeg sikkert bøye meg for det, jeg synes bare at det ovenstående bør nevnes først...
Må si meg enig her. Jeg ser ikke noe fornuft i å gå over til mappe-begrepet når katalog fungerer så fint. På den andre siden ser jeg jo at det er dumt om Windows og Gnome/KDE opererer med forskjellige navn på like begrep, og jeg tror egentlig ikke folk tenker _så_ mye på at en «data-mappe» har noen særlig sterk sammenheng med en «vanlig-mappe».
Eivind